Christmas is getting closer everyday, and I have a few gift ideas for you!
This first one I’m going to share with you today is an electric wax warmer from Yankee Candle. I simply adore it, and let’s see why!
First, I find it gorgeous. It’s not a plain design but it’s not too extravagant either, like a lot of other ones I’ve seen. It should pair well with a lot of styles too, from the more classic to a slightly more modern one, making it a good gift even for ones you don’t know too well.
And, well, it works amazingly. I find the wax tarts to be more scented than the candles, and this can easily fill a room with the desired fragrance. I’ve been addicted to the Lemon Lavender smell (so much that I have it in my car too, here is an Instagram picture! Isn’t it so cute?), but the are a lot of gorgeous Christmas ones too.
I also love that it’s electric, and you have no flames around. It might be just me, but I wouldn’t like to realize I fell asleep with a candle burning… And is also suitable to work environments when a flame wouldn’t be safe.
I’ve paid around €30 for mine, and I haven’t gone a day without switching it on even if just for an hour or so. I think it can make a gorgeous gift for everyone!
Are you a candle lover of prefer other ways to diffuse your favourite scents? Would you be happy to receive this as a gift?
Il Natale si fa più vicino ogni giorno, e ho qualche idea regalo per voi!
Quella di cui vi voglio parlare oggi è un diffusore elettrico per tart della Yankee Candles. Lo adoro, vediamo perché!
Per prima cosa, lo trovo stupendo. Il design non è troppo semplice ma nemmeno troppo stravagante, come molti che ho visto in giro. Dovrebbe abbinarsi bene a diversi stili, dal più classico a quello leggermente più moderno, rendendolo un regalo adatto anche a persone che non si conoscono davvero bene.
E poi trovo che funzioni a meraviglia. Trovo le tart di cera più profumate delle candele, e possono riempire facilmente una stanza con la fragranza desiderata. Adoro la profumazione Lemon Lavender (così tanto che ce l’ho anche in macchina, ecco una foto su instagram! Non è stupendo?), ma ci sono anche un sacco di fantastiche profumazioni natalizie.
Mi piace anche il fatto che sia elettrico, e che quindi non ci siano fiamme in giro. Magari sono solo io, ma non mi piace l’idea di accorgermi di essermi addormentata con una candela accesa… E va bene anche per ambienti come quelli di lavoro aperti al pubblico in cui una fiamma non sarebbe sicura.
Ho pagato intorno ai €30 per il mio, e non è passato un giorno in cui non l’abbia acceso anche solo per un’ora o poco più. Penso possa essere un regalo perfetto per tutti!
Siete amanti delle candele o come me preferite altri metodi per diffondere le vostre fragranze preferite? Vi piacerebbe ricevere questo diffusore come regalo?