Tuesday, 24 March 2015

Benefit Roller Lash vs. Maybelline Lash Sensational Mascara

When a few reviews of the new Benefit mascara, Roller Lash, started mentioning the mascara I’d been using for a while, Maybelline Lash Sensational, as a potential dupe, I was instantly intrigued. I had bought the Maybelline one on a whim, and the Benefit one was nowhere to be seen ’till the official launch date, so it was definitely a pleasant surprise. But the question is: are they dupes? Here’s my verdict!

Benefit Roller Lash Maybelline Lash Sensational Mascara

You know I love Maybelline Lash Sensational: I wrote a review on it recently (link!), and I really think I’ve found a new favourite, with the bonus of a low price. Volumizing but mostly lengthening and defining, it has all the things I look for in a mascara without the usual problems I had with Maybelline mascaras in the past, like the residue under my eyes after a few hours.

The thing that made some people mark them as dupes is the similar shape of the brush: they’re both curved with shorter bristles one one side. But to me, they’re not dupes in the slightest. They’re two mascaras with curved brushes, but that’s it.

What are my thoughts about the Benefit one then? Well, it’s lovely. Defines and curls the lashes as promised, but it has one problem: I find it nearly impossible to build up and, shock horror, it makes my lashes drop if I try to. The brush is slightly harder and therefore slightly less pleasant to use (I like my mascara to glide on my lashes without feeling it “scratching” on them - think Chanel Le Volume and Lancôme Grandiôse, and the Maybelline one!), but it wouldn’t be a problem if the result was amazing. The purpose of curling the lashes comes with a slightly drier formula too, that makes the lashes harder: for me, it’s a big no no.

I’m going to stick to my Maybelline one and keep using Roller Lash until I run out, but I have no doubt: the one that’s coming home with me again is Lash Sensational!

Have you tried these two new mascaras? What are your thoughts on them?


Quando un paio di recensioni del nuovo mascara Benefit, Roller Lash, hanno menzionato il mascara che stavo usando da un po’, il Lash Sensational di Maybelline, come possibile dupe, ho drizzato le antenne. Avevo comprato il mascara Maybelline senza pensarci troppo e quello Benefit non si era visto da nessuna parte prima del lancio ufficiale, era quindi una piacevolissima sorpresa. Ma la domanda, adesso che li ho provati entrambi, è questa: sono veramente uguali? Ecco il mio verdetto!

Sapete che amo il Maybelline Lash Sensational: ne ho parlato in una recente recensione (link!), e penso davvero di aver trovato un nuovo preferito, con il bonus del prezzo basso. Volumizzante ma soprattutto allungante e definente, ha tutte le cose che cerco in un mascara senza i soliti problemi che ho avuto con i mascara Maybelline in passato, come i residui neri sotto gli occhi dopo qualche ora.

La cosa che ha fatto pensare a un potenziale dupe è la forma simile dello scovolino: sono entrambi curvi con le setole più corte da un lato. Ma secondo me, non sono dupe per niente. Sono due mascara con lo scovolino curvo, ma le similitudini finiscono qui.

Quindi che cosa ne penso del mascara Benefit? Beh, è carino. Definisce e curva le ciglia come promesso, ma ha un problema: lo trovo praticamente impossibile da costruire e, soprattutto, se ci provo le mie ciglia si appesantiscono. Lo scovolino è leggermente più duro e quindi meno piacevole da usare (mi piace che il mascara scivoli sulle ciglia durante l’applicazione - pensate a Lancôme Grandiôse, Chanel Le Volume e a quello Maybelline!), ma non sarebbe un problema se il risultato fosse eccezionale. Il fatto che sia pensato come mascara incurvante fa sì che la formula sia leggermente più asciutta, e ciò rende le ciglia più dure: non fa proprio per me.

Continuerò ad usare il mascara Maybelline e userò quello Benefit ogni tanto fino a finirlo, ma non ho dubbi: quello che continuerà a venire a casa con me è il Lash Sensational!

Avete provato questi due nuovi mascara? Cosa ne pensate?

SHARE:
BLOGGER TEMPLATE DESIGNED BY pipdig